Philips by Signify 1-pack A60 E27 Standard met zichtbare gloeidraad

• Test panel 9 dec 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips by Signify 1-pack A60 E27 Standard met zichtbare gloeidraad op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marcy154 10-12-2022

super verlichting

Een lamp testen, en ik glimlachte. De lamp is getest en ik glimlach nog meer, zo blij dat ik ben met deze nieuwe technologie. Een mooie lamp met een ietswat getint glas een spiraalvormig draadverlichting. De lamp doet mij denken aan de vroegere spaarlampen.
eenmaal de lamp ingedraaid, neem je er de gsm bij en installeer de Philips Hue app. Dat gaat zeer snel.

onmiddellijk wordt aangegeven hoe je de de lamp met de app te verbinden via Blue Touch.
Daarna is het kinderspel en super handig om vanuit je zetel je lamp op afstand aan en uit, of op heel helder wit licht of liever het warme geel licht. Je kan dan het licht ook nog dimmen naar gelang de situatie. Het werkte elke keer feilloos
Als ik vrienden vertel van deze lamp geloven ze het amper dat het zonder enige bedrading kan.
Ik ben verkocht en zal zeker nog enkele lampen aanschaffen. Het enige minpuntje is het hogere prijskaartje.

Pluspunten

• eenvoudig te installeren
  • zeer eenvoudige app om te gebruiken
  • helder wit licht tot warm geel licht
  • zoveel mogelijkheden tot dimmen

Minpunten

• prijs

DickC 06-12-2022

Sfeermaker!

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen. Eenmaal uit de doos is het product zeer snel geïnstalleerd. Na de lamp in de fitting te hebben gedraaid, heb ik direct de Philips Hue app gedownload. De lamp was binnen een mum van tijd gevonden via het wifi-netwerk en klaar was Kees. De app stelt de gebruiker in staat zowel de tint van het licht (zeer koud tot zeer warm), als de felheid van de lamp in te stellen. Dit verloopt zonder horten of stoten. De lamp is in staat veel licht uit te stralen indien gewenst. Een minpunt voor mij is dat de lamp elke keer weer de instellingen ‘reset’ na het handmatig aan en uitzetten van de lamp via de schakelaar op de lamp zelf. Verder een dikke aanrader voor eenieder die binnen een handomdraai de sfeer in huis via verlichting wilt kunnen veranderen.

Pluspunten

• Groot bereik qua warmte en felheid van licht

Minpunten

• Reset van instellingen na elke uitschakeling

Jor1nde 04-12-2022

Mooie lamp

Mooie lamp, met leuk design. Deze lamp kan ook worden gebruikt om bijvoorbeeld in alleen een pendel te doen zonder kap. De connectie met de app werkt prima. Makkelijk om verschillende lichtstanden te gebruiken. Lamp wordt zoals je van een ledlamp mag verwachten wordt hij niet warm.

Pluspunten

• goed licht
  • mooi design

w**********@h********** 04-12-2022

Handig in gebruik

Ik heb dit product de afgelopen periode mogen testen. De app waarmee je de lamp bediend, is makkelijk te gebruiken. Echter er is zoveel keus aan sfeerlicht, dat je in mijn optiek het verschil tussen bepaalde thema's niet meer ziet. Het handigst vind ik dat je het op afstand kan bedienen.

Pluspunten

• Op afstand bedienbaar
  • Sfeerlicht

Minpunten

• licht thema's lijken veel op elkaar

Jooproo1 04-12-2022

Mooie hue lamp

Deze lamp is echt geweldig. Ik heb in huis al heel wat hue-lampen, gekoppeld aan een hue bridge, en besturing via mijn google speaker. Ik heb dus best wat ervaring met Hue, en ook al 3 filament lampen van hen. Klein pijnpunt was dat deze enkel warm licht kunnen geven, maar dat is nu opgelost door Philips! Deze nieuwe variant heeft verschillende wit-tinten waardoor je niet enkel warm-wit licht hebt. Heerlijk! De installatie ging erg soepel en snel. De hue app ziet zelf een nieuwe lamp beschikbaar . Aanklikken, toevoegen, een kamer aanwijzen en de lamp is toegevoegd aan je huis. Bedienen gaat dan heel erg makkelijk en zonder problemen! Ik kan iedereen de lampen aanraden, gezien ze gewoon perfect werken!

Pluspunten

• Makkelijk toe te voegen aan hue
  • Wittinten
  • Mooie lamp om te zien

Minpunten

• Bluetooth gebruik ik niet

Anoek 04-12-2022

Fijne hue lamp

Ik gebruik deze lamp nu enkele weken met veel plezier. De lamp gebruik ik met een hue bridge die ik al had. Het aansluiten was een makkie, want de bridge zag dat er een nieuwe lamp beschikbaar was. Daarna een kamer toewijzen, en de lamp werkt. Heel fijn is dat er verschillende tinten wit beschikbaar zijn. Zo zet ik sochtends graag wat witter licht aan, zodat ik lekker wakker wordt, en savonds voor de sfeer juist wat warmer wit. Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Werkt makkelijk
  • Ideaal met andere hue producten
  • Wittinten

s**************@o********** 04-12-2022

Een matige lamp

Om te beginnen, het is wel een beetje simpel product.

Design; is wat klein formaat, moet je mooi vinden maar wel weg stijlvol voor de industriële look!

Kwaliteit; Je kan de lamp via de app van Philips Hue bedienen zoals het dimmen of onwijs fel zetten van de lamp daar kan je ook nog eens de kleur veranderen, let wel alleen witbalans kleuren zijn mogelijk zoals geel of heel fel wit, geen andere kleuren.

Gebruik; Heb je thuis google? Dan werkt het prima met de Google Assistent. Maaaaar, heb je Google Home app op je telefoon, dan is er nergens een mogelijkheid de lamp te dimmen of te schakelen via Google Home app... Heel appart

Al met al een duur lampje voor ze doen en laten, maar wel kwalitatief en erg mooie uitstraling.

Pluspunten

• Philips Hue app
  • Dimbaar

Minpunten

• Klein
  • Geen kleuren
  • Niet schakelbaar via Google Home app?

SDo 01-12-2022

Mooi!

De afgelopen weken heb ik deze Philips Hue filamentlamp mogen testen. De lamp zat stevig in de doos en was goed verpakt. De filamentlamp geeft sfeer aan lampen zonder lampenkap, vooral omdat je het retro aandoende gloeidraadje kunt zien. Dat geeft een bijzonder effect.

Je hoeft niet veel bijzonders te doen: je draait de lamp erin zoals elke andere lamp, installeert de app en maakt verbinding via bluetooth.

De lamp is dimbaar, en in allerlei wittinten in te stellen, van warm wit naar heel koel. Andere kleuren heeft hij niet, maar ondanks dat kun je wel echt verschillende sferen ermee neerzetten. Via de app doe je dit gemakkelijk en precies zoals je wil.
In de app kun je kiezen uit scènes zoals zonsondergang, nachtlampje, glamour & glitter, horizon, er is ook een lees-setting en een energie-setting. Dit zijn presets die je zelf nog verder kan aanpassen en opslaan. Wat mij betreft een ideale lamp voor in de slaapkamer, waar je soms veel licht en soms weinig licht wil hebben.
Ook kun je routines instellen: zo kun je plannen dat de lamp ’s ochtends vroeg in bijvoorbeeld een half uur steeds feller gaat branden, handig wanneer je rustig wakker wil worden en wil wennen aan het licht. Omgekeerd kan ook: langzaam steeds minder licht tot het helemaal donker is.

Wel iets om aan te denken is dat je de fysieke schakelaar niet meer moet gebruiken, het bedienen gaat altijd via de app. Geen probleem als dat wel een keer gebeurt overigens, als de lamp weer brandt kan je het bedienen via de app weer overpakken.

De zichtbare spiraalvormige gloeidraad van de filamentlamp is prachtig en geeft een vintage look & feel.

Al met al is deze lamp een aanwinst voor iedereen die gevoelig is voor de sfeer die lampen kunnen brengen, die je in seconden weer anders kan maken.

Pluspunten

• Mooi door filament
  • App makkelijk bedienbaar

Minpunten

• Energielabel G

MitchelvdB 01-12-2022

Ideale filamenten lamp

De Hue white ambience filamenten lamp is ideaal. Doorgaans kies ik ook altijd voor de ambiance versies van Hue lampen omdat je hiermee de warmte van het licht kan bepalen. De gekleurde versies zijn leuk maar gebruik ik in de praktijk nooit. Nu heb ik een paar lampen waar de lichtbron zichtbaar is en hier is een filamenten lamp een mooie oplossing voor. Hiervoor heb ik de eerdere versies van de Hue filamenten lampen gebruikt. Wat ik echter jammer vond is dat deze echt enorm warm licht geven en af en toe wil ik voor een andere setting juist iets koeler licht. Hiervoor zijn de Hue ambiance filamenten lampen ideaal. Ze hebben twee 'gloeidraadjes' aan elkaar. Een die wit licht geeft en een die warm oranje licht geeft. Deze kan je mixt hij zodat hij jou je gewenste kleurtemperatuur kan geven.

Pluspunten

• kleur temperatuur regelbaar
  • ook mooi in het zicht
  • Hue werkt gewoon goed

Minpunten

• iets duurder dan de concurrentie

Selina 29-11-2022

Kwaliteit zoals je gewend bent van Philips

Fijn product van Philips Hue, net als de andere producten te bedienen via de app. Verder heeft de Philips Hue White 1-pack A60 E27 Standard met zichtbare gloeidraad een mooie uitstraling waardoor hij zeker gezien mag worden!

• Te bedienen via app

c*************@h********** 28-11-2022

Mooi licht

- De lamp ziet er mooi uit qua design. Hij is dus ook mooi in een open lamp waarbij je de lamp goed ziet.
- handig dat je de kleur van de lamp kunt bijstellen, waarbij het gele licht echt gezellig licht is en dus fijn voor een fijne sfeer in huis en het witte licht fijn is om bij te werken.
- de aansluiting met de app was in het begin wat lastig. Hij sloeg elke keer uit. Maar als hij eenmaal verbonden is, dan is hij gemakkelijk in gebruik en makkelijk aan te passen qua kleur.

Pluspunten

• Mooi model
  • Warm licht
  • Handig in gebruik
  • Eenvoudig aan te passen met de app

Minpunten

• Contact maken met de lamp niet altijd goed
  • Gaat aan in ‘originele’ stand

Danny 28-11-2022

Uitstekende lamp met voldoende potentieel

De Philips Hue lamp is een handige lamp voor iemand die net begint met home automation/domotica. Ook zonder Hub kun je met de lamp prima uit de voeten, hij is per slot van rekening te bedienen via Bluetooth. Beschik je over een Zigbee controller of een Hub systeem dan is de lamp zelfs nog verder te automatiseren.
De licht- en kleursterktes zijn goed te noemen voor dit type lamp. Van een erg fijne sfeervolle warme kleur tot netjes wit licht. Hij had voor mij persoonlijk nog net wat feller gemogen, zeker om zaken te kunnen lezen, maar al met al een lamp die in 90 tot 95% van de gevallen uitermate geschikt is voor 't doel wat deze heeft.

Pluspunten

• Bluetooth connectiviteit

p************@g******** 26-11-2022

Review Hue gloeidraad lamp

De Hue lamp is me beter bevallen dan dat ik in eerste instantie dacht. De lamp komt erg handig van pas als je de sfeer in een ruimte (bijv. woonkamer) gemakkelijk wilt veranderen. Zo kan je handig de kleur en intensiteit van het licht veranderen wanneer je bijvoorbeeld een film/serie aan het kijken bent of als je gaat borrelen met vrienden. Zelf dacht ik eerst dat het verschil met een gewone lamp niet zo groot zou zijn, maar het is erg fijn om gemakkelijk de sfeer in de ruimte aan de situatie aan te passen.

Het aanpassen gaat erg makkelijk via de Hue app, de lamp verbind relatief snel (5-10 seconden) met de app. Hierna kan de kleur en lichtsterkte van de lamp worden aangepast.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening

Minpunten

• Werkt niet met dimschakelaars

ReneN91 25-11-2022

Fijn smartlamp

De lamp is makkelijk te installeren en te verbinden via de benodigde app. De gebruiksaanwijzing die je er bij krijgt is minimaal, maar ruim voldoende. Ik heb de lamp eerst geïnstalleerd op een dimmer, maar dit werkte helaas niet helemaal. Logisch ook, als je de lamp via de app kan dimmen.
De app is overzichtelijk en makkelijk te bedienen. Voor elk moment kun je je lichtsterkte en kleur instellen. Ook kun je "momenten" opslaan om snel te switchen. Al met al tevreden met de lamp.

Pluspunten

• Installatie
  • Gebruiksgemak

m**************@g******** 23-11-2022

In een woord: fantastisch

Fantastisch! Heb nooit eerder een smart lamp gebruikt maar wat een uitvinding. Gedimd sfeerlicht of even flink fel licht, via de app kun je het heel makkelijk afwisselen. Kan zelf niet goed tegen fel licht ivm migraine dus dit is perfect! Je kunt afwisselen tussen wit en heel warm licht + de intensiteit van de lichtsterkte. Raad hem iedereen aan!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen via de app
  • Snel afwisselen tussen fel of gedimd licht

Minpunten

• Wéér een extra app op je telefoon
  • Energielabel G

Denise 23-11-2022

Fijne lamp echt ideaal

Wat is dit een fijne lamp wij hebben hen gelijk in de lamp boven op de slaapkamer gedraaid ik werd al helemaal blij wand ik kan hem vanuit een app op je telefoon kan je hem uitzetten dimmen warm licht fel licht dus dat is echt ideaal of je niet uit je bed om je licht uit te zetten en als je een dimmer hebt dan kun je hem met de dimknop dimmen ideaal echt een aanrader het installeren is ook appeltje eitje hele fijne handleiding zit er bij

Pluspunten

• Hele fijne handleiding
  • De app is goed en werkt handig

l**********@g******** 21-11-2022

Makkelijke installatie en bediening

Ik mocht deze fijne lamp testen. De installatie is makkelijk. Ik ging aan de slag met Bluetooth, zo kan ik de lamp bedienen zonder bridge. Met de app bepaal ik de intensiteit van het licht, van wit tot warm geel en is ook dimbaar, voor meer sfeerlicht. De lamp heeft een levensduur van 25000h.

Pluspunten

• Snelle installatie via Bluetooth
  • Dimbaar
  • Luxueus

Minpunten

• Duur

Snoepiejudge 21-11-2022

Makkelijk te installeren en mooi sfeer licht

Ik heb de philips Hue mogen testen.
Ik vond het heel erg makkelijk om de lamp te installeren en verbinding te laten maken met mijn telefoon en google speaker. Via de google speaker kan ik hem nu aansturen om aan of uit te gaan of te dimmen of juist niet.
De lamp geeft een mooie sfeer af voor elk moment.
Ik ben erg blij met de smart lamp en ga zeker meer halen om het huis slimmer te maken. Erg handig op spraakbesturing.

Pluspunten

• Makkelijk installeren
  • Mooi licht
  • Besturing via telefoon of stem